sobota, 31 grudnia 2011

Omisoka

Konnichiwa! Jak tam u was przed sylwestrem?? U mnie nawet spoko. Chciałam zrobić zdjęcie w czym idę, ale niestety mój aparat odmówił współpracy i nie zrobi zdjęcia, bo nie ma baterii. Trudno ^^ Obejdzie się bez.
Tytuł tego postu to Omisoka(japoński), a po polsku oznacza Sylwester. Znalazłam super stronę o Japonii, wiele ciekawostek i coś niecoś i kuchni tego pięknego kraju. Np:

Słowo "posiłek" w języku japońskim znaczy Gohan. Słowo to odnosi się do ryżu na parze, jednak ryż jest na tyle ważny w Japonii, że Gohan oznacza wszystkie rodzaje posiłków. Tradycyjny japoński posiłek składa się z porcji białego ryżu, a także dania głównego (ryby lub mięsa), przystawkek (często gotowane warzywa), zupy (często zupa miso) oraz warzyww konserwowych. Japoński ryż po ugotowaniu jest lepki, co czyni go idealnym do jedzenia za pomocą pałeczek. 

Przed jedzeniem Japończycy mówią "itadakimasu", kulturalne powiedzenie oznaczające "Mogę przyjąć to pożywienie". Wyraża podziękowania każdemu, kto pracuje, aby przygotować posiłek. Po jedzeniu, ludzie ponownie wyrażają swoje podziękowania mówiąc "gochiso sama deshita", co dosłownie oznacza "To była uczta". 

To już wiem, jak zacząć kolację na sylwestrze ^^ Haha... Jeszcze kilka ciekawostek :


  • Tradycyjne japońskie śniadanie składa się z ryżu pokrytego nattō (sfermentowana soja warzywna)
  • Uczniowie szkoły podstawowej noszą żółte czapki 
  • Większość zwykłych, japońskich kuchni nie jest wyposażona w piekarniki 
  • Owoce w Japonii są bardzo drogie, arbuzy mogą kosztować nawet 100$
  • Japończycy mówią, że Chińczycy zjedzą wszystko co ma cztery nogi poza stołami i wszytko co lata poza samolotami 
Niektóre mnie naprawdę zaskoczyły ^^ Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś zwiedzić Japonię,a w szczególności Tokio. 
Sylwester 2010 ^^ Z Ewą :*


1 komentarz:

  1. czym robiłam pajęczynkę? zwykłym cienkim czarnym lakierem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ♥